Udfordring:
VUC Hvidovre-Amager ønskede at tiltrække nye studerenede til uddannelserne HF, E-learning og 9- 10. klasse. Uddannelsen henvender sig til alle over 18 år, der har behov for at opfriske enkelte fag på grundskoleniveau.
Mål med kampagnen VUC Hvidovre-Amager ønskede at få flere studerende på uddannelserne og gøre opmærksom på den almene voksenuddannelse.
Løsning Da målgruppen for kampagnen er kommende studerende, rådgav Citrusmedia VUC Hvidovre-Amager til at opsætte plakater i alurammerne hos fem udvalgte fitness centre. Der blev produceret to forskellige plakater. Den ene i et stort format 118,5 x 175 med en samlet oversigt over uddannelsestilbuddene, og den anden i et mindre format 70 x 100, som henvender sig til kommende 9.-10- klasse studerende.
Alurammerne hænger i Fitness Worlds mest befærdede områder - fx i træningslokalerne, ved ud - og indgange, toiletter, gangarealer mm.
Resultat Stigende antal ansøgere til HF-dannelsen og flere som 1. prioritet.
”Resultatet var slående. Vi kunne allerede ved den følgende tilmeldingsperiode konstatere et stigende antal ansøgere til HF-uddannelsen, og der søges som noget nyt ind på 1. prioriteten! – Med denne erfaring vil vi gerne anbefale andre at rekruttere igennem citrusmedia’s medier i Fitness World” Tille Sara Lagersted - Ansvarlig for kommunikation VUC Hvidovre-Amager