Udfordring

20th Century Fox ønskede at skabe opmærksomhed omkring den nye biograffilm “LOGAN”.

Løsning

I forbindelse med den nye biograffilm i rækken om The Wolverine, ”Logan”, eksekverede citrusmedia Danmarks største portræt i samarbejde med 20th Century Fox og Vizeum, som ønskede et anderledes og kreativt supplement til deres outdoor kampagne. Citrusmedias dygtige kunstner malede portrættet, som en hyldest til skuespilleren Hugh Jackman, der spiller Logan. Det store, flotte vægmaleri på 7 x 12 meter kunne ses på Ny Østergade i København 2 uger op til premieren. Hugh Jackman fik også øje på vægmaleriet og valgte at takke kunstneren i sine sociale mediekanaler, hvor han delte kampagnevideoen. Det resulterede i en massiv viral succes med over 3 mio. visninger i hele verden. Derudover postede 20th Century Fox en video på deres facebookside, som viser en time lapse af maleriet, der fik en reach på 809.000 med 315.00 views. Premieren har været en stor succes, og filmen har solgt mere end 100.000 billetter i Danmark på de første 10 dage.

Skal vi tage en snak om jeres
næste kampagne

Få en uge gratis.