Udfordring

Udfordring GivBlod ønskede at lave en kampagne, hvor de kunne takke deres bloddonorer i forbindelse med Den Internationale Bloddonordag. Kampagnens formål var at fastholde de nuværende bloddonorer.

Løsning I samarbejde med citrusmedia blev kampagnen "Tak Fordi Du Gav Blod" udviklet med henblik på at ramme målgruppen – bloddonorer i Region Hovedstaden. Foran tappestederne på Frederiksberg-, Gentofte-, Rigshospitalet og Hillerød Hospital blev der lavet kalkmaling med GivBlods ikoniske logo samt teksten: "Tak Fordi Du Gav Blod". Samtidig blev en bloddonor fra hvert tappested interviewet til en facebookvideo, hvor de fortalte en personlig historie om, hvorfor de var bloddonorer. Derudover bestod videoen af en længere personlig historie fortalt af Ole, som for flere år siden fik en blodtransplation efter en ulykke. Ved at anvende Facebook som medie, ramte vi målgruppen, som interagerede med stor succes på videoen. 

Skal vi tage en snak om jeres
næste kampagne

Få en uge gratis.