Udfordring GivBlod ønskede at skabe synlighed og aktivitere deres målgruppe på de sociale medier med en kampagne, som skulle takke de frivillige bloddonorer.
Løsning I samarbejde med GivBlod blev der udviklet en kampagnestrategi, hvis budskab lød: "Glæden ved at give". Kampagnen havde til formål:
– At belønne følgerne på Facebook med en konkurrence
– At give følgerne grund til at blive ved med at følge GivBlods facebookside
– At informere omkring fire temaer i relation til at give blod
– At give/dele personlige historier i juletiden
– At tiltrække nye følgere
Kampagnen bestod af fire videoer, som hver især blev vist hver søndag i advent med en tilhørende konkurrece, hvor følgende enten skulle svare på et spørgsmål eller fortælle sin egen historie.
1. video: Få svar på om man kan modtage blod lige meget, hvor man befinder sig i verden. Christian blev overfaldet i Brasilien, hvor han blev skåret i halsen og derfor fik han akut brug for blodtransfusioner.
Resultat: Rækkevidde 27.750. Reaktioner i alt 245. Kommentarer 41. Delinger 45.
2. video: I Danmark kan lægehelikopteren, som den eneste præenhed, give blod direkte på ulykkestedet.
Resultat: Rækkevidde 37.714 . Reaktioner i alt 384. Kommentarer 46. Delinger 86.
3. video: Se den rørende historie om Ella, der fik konstateret leukæmi da hun var 9 måneder gammel. Under sine kemobehandlinger havde hun brug for blodtransfusioner.
Resultat: Rækkevidde 36.571. Reaktioner i alt 396. Kommentarer 27. Delinger 84.
4. video: Mette fik brug for blod da hun fødte sin datter. Se hende overraske to bloddonorer med samme blodtype som hende selv.
Resultat: Rækkevidde 75.454 . Reaktioner i alt 997. Kommentarer391. Delinger 233.
Alle resultater er opnået organisk.