Udfordring

Udfordring Carlsberg ønskede at reklamere for deres Nordic øl, som er en ny type øl med 0,5% alkohol som findes i to forfriskende varianter: Gylden bryg og Hvede. Nordic Hvede en alkoholfri ufiltreret hvedeøl. Øllen har en uklar, gylden farve grundet det fine gærsvæv, der er tappet med på flasken. Øllen udmærker sig ved at have en blød, cremet og læskende fylde trods den lave alkoholprocent. 

Løsning Carlsberg ville gerne nå bredt ud med deres nye produkt, og i samråd med citrusmedia blev det besluttet at ramme målgruppen med plakater i Fitness Worlds centre landet over. Fitness World er Danmarks største fitness-kæde med omkring 470.000 aktive medlemmer. Over 75 % af medlemmerne er i alderen 20-49 år og den gruppe, som bruger langt flere penge årligt på oplevelser og fornøjelser i forhold til den generelle dansker. Budskabet "Når styrken ligger i friheden" samt plakatdesignet henvender sig til den aktive målgruppe, som har mulighed for at drikke øl uden påvirkning af alkohol. Plakaterne hænger ved centrenes mest befærdede områder – fx. ind – og udgange, udstrækningsområder samt andre strategiske placeringer, som sikrer konstant synlighed.

Skal vi tage en snak om jeres
næste kampagne

Få en uge gratis.