BIG

Formål

Udfordring McCann Copenhagen ønskede at eksekvere en kreativ kampagne i forbindelse med åbningen af BIG Herlevs nye storcenter i samarbeje med citrusmedia. McCann havde udviklet en storytelling til konceptet, som handlede om det venlige monster BIG, som er centres varetegn. En uge inden åbningen gik histoiren på at BIG var kommet ud fra skoven og ind til byen, hvor han efterlod oversize hverdagsting som en kaffekop, shopping bag, sugerør og tøjmærker. Historien skulle skabe undren omkring, hvad der var på færde rundt omkring på Sjælland og derfor blev BIG ikke afsløret før senere i forløbet.  

Løsning For at skabe opmærksomhed omkring åbningen af centret, blev der produceret forskellige oversize figurer, som blev placeret på Israles Plads, Gladsaxe Trafikplads, Glostrup Station og Herlev bymidte. Her kunne de forbigående tage billeder af figurerne og få gratis kaffe. Derudover blev kampagnen også lanceret på Facebook og Instagram, hvor historien om hvem BIG var, fortsatte med forskellige videoklip. 

Resultat: Der blev i alt produceret 20 lokalbestemte videoer til annoncering på Youtube  og 2 regionale videoer til annoncer på Facebook. Videoannoncerne resulterede i 6600 likes, 500.000 views og en reach på over 1.6 million.