URBAN Brand Activation

Outdoor reklamer

Den unikke event aktiverer kundens sanser og oplevelse af brandet

Brand Activation er en oplagt markedsføringsstrategi for dig, der gerne vil skabe awareness omkring dit brand eller skabe opmærksomhed omkring et specifikt koncept. Brand Activation kan sammenlignes med event marketing, men det kan lige så vel være sampling marketing og andre markedsføringstiltag, der taler til kundens sanser og generelle oplevelse af dit brand.

Brand Activation går ikke bare ud på at gøre kunden opmærksom på, at dit brand eksisterer. Brand Activation går lige så meget ud på at få kunden til at interagere med dit brand. På den måde træder du med Brand Activation allerede et stort skridt videre i kunderejsen, fordi du får aktiveret flere af kundens sanser end blot synssansen, hvorfor flere vil huske dig for det, du står for.

Med andre ord handler Brand Activation om at blive husket for noget særligt.

Hvad er Brand Activation?

Brand Activation er et af de mange store emner inden for marketing, der lyder ret simple (og måske endda overfladiske), men som er baseret på mange interessante teorier, og som byder på et væld af muligheder for at vækste din forretning.

Brand Activation som marketingudtryk refererer til den proces, der forekommer, når du skaber opmærksomhed omkring dit brand ved at få kunder til at opdage det og ikke mindst interagere med det.

Uanset hvor innovativt et produkt du har lanceret, eller hvor dygtig du er til at udføre din ydelse eller service, så skal du starte din virksomhed starte et sted. Der er som udgangspunkt ingen, der kender din virksomhed, når du lige har startet den. Med Brand Activation København kan du nå ud til den rigtige

målgruppe og ganske enkelt aktivere dit brand ved ikke bare at vise det – men også ved at lade målgruppen interagere med det allerede ved første møde.

Er Brand Activation kun for nye brands?

Nej, bestemt ikke. Brand Activation som markedsføringsstrategi egner sig lige så meget til dig med en etableret virksomhed, som det egner sig til brands, der er nye på markedet. For selv hvis du er langt ovre awareness fasen hos hele din målgruppe, er der ikke én kunderejse, der er ens, og nogle af dine potentielle kunder vil være længere om at konvertere end andre. På den måde optræder Brand Activation ikke kun i awareness-fasen, men også i den fase, hvor du skaber viden omkring dine produkter og ydelser. En viden, som kan give dine potentielle kunder det sidste skub, der skal til for at blive til konverterende kunder.

Du kan ligeledes bruge Brand Activation til at reetablere dit eksisterende brand eller til at skabe opmærksomhed omkring et nyt koncept hos din forretning. Dermed skiller Brand Activation sig ud fra Brand Marketing, fordi Brand Activation ikke bare handler om at opbygge og vedligeholde et brand. Brand Activation handler om at rykke dit brand til et bedre stadie, hvor det associeres med lige det formål, du ønsker.

Brand Activation med citrusmedia

Metoderne for Brand Activation København er uendelige, og som kunderejsen indeholder flere touch points end nogensinde før, findes der også flere og flere kanaler, hvor du kan nå ud til din målgruppe.

Hos citrusmedia hjælper vi dig med din aktiveringskampagne, fra løs idé til et gennemarbejdet og veltilrettelagt koncept. I idégenereringen kan vi bidrage med vores erfaringer fra massevis af tidligere cases med Brand Activation København, og i konceptfasen kan vi bidrage med alt fra tilrettelæggelse til eksekvering. Vores grad af involvering afhænger 100 % af dine ønsker og behov.

Uanset om der er tale om Brand Activation København eller andre steder i Danmark, står vi hos citrusmedia klar til at hjælpe dig med at få din målgruppe til at interagere med dine produkter eller ydelser. Nedenfor kan du læse nogle enkelte af de mange eksempler på, hvordan Brand Activation København kan udføres i praksis.

Event marketing

Event marketing er en typisk metode inden for Brand Activation København. Det er en typisk metode, fordi det er en effektiv metode, der kan skabe værdi over en længere periode.

Med event marketing skaber du nemlig ikke bare værdi i den periode, hvor eventen afholdes. Event marketing kan nemlig næsten ikke undvære dertilhørende markedsføring på de sociale medier og andre vigtige markedsføringskanaler for din forretning. Opret en event på din virksomhedsside på de sociale medier, og sørg for at sprede budskabet for at få endnu flere deltagere. Tag en masse billeder, når din event marketing afholdes, og brug dem til at markedsføre din virksomhed efterfølgende.

Sampling marketing

Sampling marketing er endnu en populær måde at markedsføre sig på, og det er en særdeles god måde at nå ud til nye målgrupper eller introducere verden for dit nye produkt eller dit unge brand. Sampling marketing hører under Brand Activation, fordi du aktiverer flere af kundens sanser, og fordi du får mulighed for at få direkte feedback på dit produkt, mens det stadig er et friskt emne i kundens hukommelse.

Sampling marketing er særligt værdifuldt for dig, som har et produkt af høj kvalitet, og som opererer i en branche, hvor det kan være svært at træde ind som ny spiller grundet høj loyalitet hos kunderne. Sampling marketing er en fantastisk måde at øge din kendskabsgrad på, hvis du er ny på markedet, ligesom det er en oplagt måde at introducere nye produktlinjer og skabe en positiv opfattelse af brandet.

Hos citrusmedia kan vi hjælpe dig med din sampling marketing fra idé til uddeling af vareprøver, og for at gøre din sampling marketing mere unik og profitabel, kan vi hjælpe dig med at bygge en event op omkring dine samples.

Oplevelsesmarketing

Oplevelsesmarketing er endnu et begreb inden for markedsføring, som for mange lyder vagt og intetsigende, men som faktisk byder på rigtig mange interessante teknikker. Oplevelsesmarketing handler grundlæggende om at give din målgruppe en oplevelse, der får dem til at huske dit brand gennem traditionelle, men også utraditionelle metoder.

Hvis du skal have succes med oplevelsesmarketing, handler det grundlæggende om at overraske. Det kan du gøre via humor, selvironi omkring dit brand eller ved at tage fat i aktuelle debatter eller problemstillinger og fortælle din holdning eller mangel på samme via marketing. Oplevelsesmarketing kan på den måde sammenlignes med dekonstrueret mad inden for gastronomi – hvor du tager noget traditionelt og fortolker det på din egen måde, og på den måde kan du skabe en oplevelse, der ikke vil blive glemt.

Hos citrusmedia hjælper vi dig med din oplevelsesmarketing. Vi hjælper dig med at forvandle en traditionel ide til et stykke dekonstrueret kunst, eller vi hjælper dig med at tilrettelægge et koncept ud fra din idé.

Kontakt os gerne, hvis du vil høre mere om mulighederne for Brand Activation København, eller hvis du vil have hjælp til din generelle branding strategi. Det er selvfølgelig helt uforpligtende.

Pris

Afhænger af omfang og indhold. Tilbud fremsendes gerne, efter vi har fået dine ønsker.

Lokationer

Udføres i hele landet.

Tekniske specifikationer

Alle events og samplinger bør planlægges i god tid, så de optimale betingelser skabes. Alle betingelser efter aftale.