Mentos – Fitness kampagne 2014

Mentos lancerede et nyt tyggegummi, og ved brug af flere platforme i Fitness World opnåede produktet tydelig synlighed og gav kunderne mulighed for at smage tyggegummiet.

Formål

Udfordring Mentos lancerede et nyt tyggegummi, og denne kampagne skulle skabe tydelig synlighed omkring produktet samt give kunderne mulighed for at smage produktet. Målgruppen var tydeligt til stede i Fitness World, hvor man samtidig kunne signalere sundhed og velvære.

 

Løsning Kampagnen bestod af flere elementer i Fitness World. Tanken var at opnå impact og ejerskab af medierne, så det nærmest virkede til, at Mentos havde overtaget fitnesscenteret i perioden. Der var sampling af det nye tyggegummi i displays, plakater i store og små rammer samt tv-reklamer på fitness tv.

 

Resultat Der blev uddelt over 210.000 vareprøver, og kampagnen nåede ud til over 400.000 medlemmer. Der blev opnået 1,7 mio. visninger med den effektive Mentos reklamefilm i perioden.