Udfordring

Udfordring GivBlod ønskede at hverve flere bloddonere i region hovedstaden – især mandlige bloddonerer. Organisationen ville nå ud til målgruppen på en sjov og anderledes måde, og derfor rådgav citrusmedia GivBlod til at kombinere flere medier, som retter sig mod målgruppen københavnere i alderen 18-40 år. En kombination af medierne Facebook, Tinder og LED-skærmene udgjorde platformen for at ramme målgruppen og skabe awareness for eventen.

Løsning Kampagnen skulle gøre opmærksom på GivBlods event under Kulturnatten 2015 på Københavns Rådhus, som byggede på et vampyr-tema med sloganet "Giv Blod, Før Vi Tager Det". Ti dage før eventen blev der oprettet to vampyr-profiler på dating-app´en Tinder, som med køn, alder og geografisk placering kan målrette budskabet til målgruppen. Når der opstod et match, fordi en modtager havde accepteret det, opfordredes vedkommende til at møde op og få en blodig drink og samtidig speed-date en vampyr, som fortalte lidt mere om, hvad det vil sige at være bloddonor. Efter den første dag havde kvindeprofilen opnået 700 match og mange responderet positiv med kommentarene: "Jeg er allerede tilmeldt. Glæder mig til et fantastisk arrangement","Tak for det blod du har givet mig", "Jeg er allerede donor og i karantæne grundet operration. Men tak for invitationen"

Derudover blev der under Kulturnatten vist en banner på citrusmedias LED-skærme ved Rådhuspladsen til at skabe endnu mere opmærksom omkring eventen. Fra eventen blev der filmet en video til GivBlods facebookside, hvor mange nye og nuværende bloddonorer har et fællesskab og finder information omkring events og andre tiltag. 

    

 

Skal vi tage en snak om jeres
næste kampagne

Få en uge gratis.