Udfordring

Udfordring: Fiat ønskede at brande og øge kendskabet til den nye Fiat Tipo til deres målgruppe: børnefamilier.

 

Løsning: I forbindelse med lanceringen af den nye model Fiat Tipo "Klassens mest rummelige familiebil", udviklede citrusmedia i samarbejde med Fiat den overordnede branding strategi, som skulle ligge grund for markedsføringen til målgruppen. Det resulterede i en nytænkende kampagne, som også skulle være med til at differentiere Tipoen fra andre bil-brands i kategorien.

Med fokus på rummelighed, valgtes der derfor at bruge ordet i overført betydning, nemlig i forhold til at være mentalt rummelig som forældre. Der blev produceret tre film til sociale medier, som alle kommunikerede budskabet – med en Fiat Tipo bliver man også rummelige forældre. Derudover blev der afholdt events med fokus på involvering af både børn og forældre, inde og udenfor, i 10 udvalgte storcentre i hele landet. Her fik børnene blandt andet, lov at tegne på en Tipo for at vise, hvor rummelig man kan være og dermed deltage i en konkurrence.

Der blev yderligere afholdt forhandlerevents, hvor forældre kunne se mere og få en prøvetur, samt deltage i forskellige konkurrencer. På denne måde blev Fiat Tipo kampagnen udviklet og eksekveret på flere forskellige medieplatforme for, at skabe størst mulig effekt. Kampagnen var en succes og gav stor respons og involvering fra målgruppen. 

Skal vi tage en snak om jeres
næste kampagne

Få en uge gratis.