BIG Shoppingcenter

Åbningskampagne

Formål

Udfordring BIG Shopping Center ønskede at skabe opmærksomhed omrkring åbningen af deres nye shopping center, hvor butikkerne generelt er større end i andre centre.  

Løsning I samarbejde med McCann Copenhagen blev der udarbejdet et kampagnekoncept til åbningen. Der blev udviklet en fiktiv historie omkring et stort og sødt monster "BIG", som normalt boede i skoven, men nu var han kommet ind til byen. Han gik rundt og efterlod nogle af sine ting - fx et stort sugerør, popcornbæger, indkøbsseddel, kaffekop og en stor indkøbspose, som han havde sat oveni en bil. Historien gik på, at ingen vidste, hvad der foregik i de byer, han besøgte, og ingen havde rigtigt set ham. Lidt efter lidt blev monsteret BIG afsløret op mod åbningen og nu er han centrets maskot. BIG besøgte Israels Plads i København, Gladsaxe, Glostrup og Herlev, hvor forbipasserende kunne se alle, de store ting, han havde efterladt. Derudover var der opsat en kaffevogn, som tilbød gratis kaffe til alle i BIG logokopper. Til kampagnen blev der yderligere lavet tre videoer til Facebook, som viste, hvordan folk undrede sig over, hvad og hvem det store monster var - uden at afsløre BIG.