Udfordring

Udfordring: Randers Kommune ønskede at øge antallet af cyklister, der husker lys på cyklen, nu hvor det begynder at blive mørkt om morgenen og tidligt på dagen.

Løsning: I samarbejde med citrusmedia blev det besluttet at lave en kampagne henvendt til de skoleelever, som cykler til og fra skolen. Derfor blev der ophængt 28 skilte med lys i, som signalerer, at cyklisterne skal huske lys på cyklen, plus folier, som blev påsat på cykelsymbolerne samt andre steder, hvor cyklisterne ser dem. Kampagnelementerne blev derfor påsat nær udvalgte skoler i Randers Kommune. Ved kampagnestart uge 43 blev der yderligere uddelt slap wraps som refleks til 7-klassetrin på udvalgte skoler. Kampagnebudkskabet bygger på en venlig reminder til cyklisterne, men i høj grad også til bilisterne, som skal være ekstra opmærksomme på cyklisterne i den mørke tid. Kampagneelementer er valgt med henblik på at anvende gadebilledet som medieplads for netop at ramme målgrupperne, lige der hvor budskabet har betydning for adfærden i trafikken. 

Skal vi tage en snak om jeres
næste kampagne

Få en uge gratis.